Thursday, August 18, 2011

Bila pertama kalinya pergi jauh.


Hihi saya anak manja tak pernah hidup jauh dari rumah kesayangan ni. PALING jauh pun Banting, tu pun Selangor lagi okay? Huhu. Sebab tu sangat bersyukur dapat tukar kat Melaka, cane la hidup saya kalau pergi PERLIS nun disana tu? :') Alhamdulillah. Melaka takda la sebak sangat nak pergi sebab Melaka tu kampung saya. :D and and, kakak saya pun duduk sana. InsyaAllah boleh survive la kot. Oh oh, Siti Radiatul pun kat sana. And korang rasa panggilan Rabbit tu akan masih digunakan ke? Hihi

Photobucket
menari-menari sikit. Comel gila!

Nampaknya macam takda kenalan yang pergi Utem dapat BEKM. BEKM tu Degree untuk Kejuruteraan Mekatronik la, AWESOME kan nama dia? Macam Beckham. Ha Ha Ha. Tak lawak pungg! Sebab, CUAK nak belajar Mekatronik ni, saya tahu tak senang, and tahu pecah otak dan dan apa-apa la yang lain sedang merayau-rayau kat dalam otak ni. Dah lah untuk amik Ijazah Sarjana Muda. Tapi, belum cuba belum tahu kan?, dan, REDAH aje la. InsyaAllah boleh. Dan akan cuba sedaya upaya untuk berubah menjadi lebih baik. Kurangkan penyakit M yang selalu datang. Hihi.

sedihnyaa :'( #facepalm

Tapi, mesti homesick kan nanti? Mesti rindu Mama, haha! Padahal boleh je balik, atau Mama boleh je datang, hihi kan Mama kan? :P #gedik. Ye memang saya gedik haha. Saya la manusia yang keluar rumah paling lambat duduk asrama. Masa KMS tu first time berjauhan ngan family. Haha. Adik saya pun gila awesome, form1 dah masuk MRSM. (Y). Haha saya pun awesome, tapi Malas berlebihan ni ah jadinya :P. Abang ngan kakak2 pun masuk masa still sekolah menengah. Hihi saya je yang taat dengan rumah kesayangan ni dari umur setahun sampaaaiii 18tahun, baru masuk Matrikulasi. Hihi. Kalau tak dapat masuk matrik haritu dah dekat Kelantan dah sekarang ni buat Sc Comp.

Tahun Matrikulasi, serious sangat best. First day datang KMS, malam tu melalak sensorang dah entah kenapa =.=". Oh oh saya second intake. :) Tak kisah la, haha. Kawan2 yang dikenali dari kolej ni sangat awesome. Saya sayang mereka semua. Practicum, kuliah, kolej, sbc mates, :') they're treasures okay? Masuk matrik yang kat Banting tu pun selalu balik tak tahan duduk lama2, apekan lagi kat Melaka ni nanti oh? O.O haha! Lari pegi rumah kakak saya buleh? :P hahaha!


Apa apa pun, ada lagi yang dapat lebih jauh yang mereka sangkakan. So, I'll just consider myself lucky. Very LUCKY. :) Korang, yang nak fly, yang pergi jauh, yang pergi dekat, belakang rumah ke apa, untuk sambung degree ni, bersyukur la, sesungguhnya tak semua lepasan matrikulasi dapat sambung degree ni. JADI! Jom kita sama-sama berusaha gigih. SHOW WHAT WE CAN DO! JYEAH. InsyaAllah, Aine, kau jangan lalai pulak. MAIN JE TAHU. <-- note to self. Isk isk isk. Sekarang, saya nak mengucapkan goodluck kepada semua rakan-rakan, saudara mara, yang akan sambung degree, walau kat mana pun, SEMOGA BERJAYA. Belajar bersungguh-sungguh demi keluarga dan diri sendiri. Banggakan diri. Ingat Allah. InsyaAllah semua berjalan lancar. :D Tulus ikhlas dari Aine Ilina AKA Rabbit. ECECEH. HAHA!

Itu je nak bagitau satu dunia. :)
eh eh peringatan, jangan lupa niat puasa esok :D
Assalamualaikum.

0 hopped:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy edited by Aine Ilina